czwartek, marca 07, 2019

POP PRL :

Projekt POP PRL nie powstaje na fali sentymentów związanych z czasami słusznie minionymi, ani nawet z czystej nostalgii za dzieciństwem dawno zapomnianym. Jako społeczeństwo nie przepadamy za tymi, którzy się w jakikolwiek sposób wyróżniają; nie przepadamy również za bohaterami dnia codziennego. Poważaniem cieszą się jedynie bohaterowi polegli w jedynej słusznej (czyli naszej) sprawie, przegrani, ale do końca walczący. Nikt też tak pięknie nie potrafi ściągnąć ich z cokołów i obrzucić błotem, jak my.
Nie tworzymy również panteonu bohaterów narodowej świadomości, w którym byłoby miejsce i dla Konrada Walenroda, i dla Kleksa wraz z Jonką oraz Jonkiem. Nie reklamujemy nigdzie na świecie Bolka i Lolka. Mało tego! Nie cieszy nas jego popularność w Azerbejdżanie. A przecież to większy sukces niż sprzedaż tysiąca traktorów Ursus w Etiopii. Reksio i Bolek z Lolkiem zostaną na lata w ludzkich umysłach i będą budować pozytywny wizerunek kraju, z którego pochodzą.
POP PRL powstał więc z zupełnie innej potrzeby: z potrzeby promocji MAREK bohaterów, popkultury, jako hołdu dla tych, którzy popularni przez lata, dzisiaj powoli popadają w zapomnienie.
Dbajmy o naszych herosów – tak szybko odchodzą w niepamięć!
Każdy z tych obrazów ma swoją indywidualną „metryczkę”, w której tym, którzy ich może nie znają, opisuję powody, z jakich jego bohater trafił do tego projektu. Projektu, który przypomina i promuje postacie z okresu „błędów i wypaczeń”, będące po prostu HEROSAMI POPKULTURY.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz